Strategie skutecznego przekierowania marketingu w nowym roku
Gratulacje, udało ci się przejść przez rok 2020! To był rok jak żaden inny, ale wyszliśmy po drugiej stronie trochę silniejsi, trochę mądrzejsi i gotowi, aby jak najlepiej wykorzystać nowy rok, który jest przed nami.
Patrząc wstecz, rok 2020 był szczególnie... Czytaj dalej
Definitywny przewodnik po sprzedaży odbitek artystycznych online
Jako artysta cenisz sobie sławę, uznanie i pochwały za swoją pracę, ale jednym z elementów Twojego artystycznego sukcesu zawsze będzie możliwość utrzymania się z pracy. Nieważne, czy jesteś już uznaną marką, czy świeżo po studiach, jako ilustrator, projektant lub fotograf, sprzedaż Twoich artystycznych wydruków może mieć całkiem spory wkład w Twoje dochody. Wyzwanie polega na tym, aby wiedzieć od czego zacząć. Nowi sprzedawcy online i drukarnie pojawiają się cały czas, każdy z własnym modelem biznesowym, jak się wydaje.
Zrobiliśmy badania, aby zidentyfikować bardziej lukratywne możliwości dla artystów. Niezależnie od tego, czy zajmujesz się ilustracją, projektowaniem czy fotografią, zebraliśmy najlepsze pomysły na maksymalizację artystycznego sukcesu. Dowiedz się, jak skutecznie promować swoją sztukę i sprzedawać drukowane wersje swoich dzieł, aby w tym samym czasie zgarnąć trochę czystej gotówki.
Dlaczego drukowane plakaty są świetnym narzędziem do osiągnięcia sukcesu
Zanim przejdziemy do pomysłów i technik promowania i sprzedaży swojej sztuki, pozwól nam wyjaśnić, dlaczego uważamy, że drukowane plakaty są idealne dla ilustratorów, projektantów, fotografów i szerokiej gamy artystów do sprzedaży swoich dzieł.
Niektórzy artyści marszczą nos na pomysł sprzedaży plakatów swoich prac. Ale są szanse, że nie będziesz w stanie utrzymać się produkując wyłącznie oryginały, nie mówiąc już o znalezieniu na nie wystarczającej liczby nabywców. Tu jest rzecz z wydrukami: Giclée, sztuka na płótnie i zdjęcia w jakości fine art - wszystko to wiąże się z wygórowaną ceną. Aby osiągnąć zysk, musisz zapłacić jeszcze więcej. Jednocześnie, wysokie koszty druku uniemożliwiają zamawianie dużej ilości dzieł sztuki. Podróżowanie na targi sztuki z dużą ilością nieporęcznych wydruków jest niewygodne i naraża Twój towar na ryzyko uszkodzenia bez gwarantowanej sprzedaży.
Prawda jest taka, że najlepiej sprzedają się pocztówki i plakaty, o czym zaświadczy każda wizyta w muzeum, które wychodzi przez sklep z pamiątkami (Walter Keane notorycznie na tym kapitalizował w latach 50-tych). Plakaty z Twoimi dziełami sztuki drukowane masowo oferują wiele korzyści sprzedażowych:
- Możesz zamówić dużą ilość wysokiej jakości wydruków po niskich cenach
Plakaty mogą być sprzedawane z zyskiem z niską ceną (najlepsza zachęta dla klientów do zakupu Twojej sztuki)
Duży format gwarantuje, że Twoja sztuka będzie widoczna i zauważona
Fakt, że nie są to dzieła sztuki sprawia, że są idealne do miejsc publicznych, biur, kawiarni itp.
Możesz z łatwością transportować duże ilości wydruków na imprezy i targi
Możesz spersonalizować wydruki, aby stworzyć oryginały sztuki z Twoim podpisem i rysunkami
Plakaty to towar i promocja w jednym, mogą być sprzedawane przy wielu okazjach i są łatwe w wysyłce.
Jak i gdzie promować swoją sztukę
Promowanie Twojej sztuki powinno przede wszystkim polegać na umożliwieniu ludziom odkrycia Ciebie i Twojej pracy. Przyciąganie publiczności i sprzedaż to drugi krok ("Podoba Ci się to, co widzisz? Kup odbitkę!"). Oto najlepsze pomysły na to, jak dostać swoją sztukę tam i przed ludźmi!
Zbuduj stronę internetową z wielkim portfolio
Każdy artysta potrzebuje dobrze zorganizowanego portfolio z atrakcyjnymi zdjęciami i obrazami oraz szczegółowymi informacjami na temat każdego dzieła. Jako profesjonalny artysta, Twoja własna strona internetowa portfolio jest najlepszą okazją do zaprezentowania swojej sztuki i opowiedzenia odbiorcom historii stojącej za stworzeniem dzieła, inspiracji i użytych materiałów.
Twoja obecność w sieci stawia Cię w bezpośrednim kontakcie z odbiorcami. Twoje prace mogą być znalezione, udostępnione i osiągnąć duży poziom uznania. Fotografowie, pisarze, projektanci, ilustratorzy i wszyscy artyści powinni wykorzystać moc swojej własnej strony internetowej. Pamiętaj, że istnieje wiele platform, na których możesz zaprezentować swoją pracę (Pinterest, Instagram, flickr, tumblr i niezliczone inne), ale twoja obecność na nich powinna skupiać się na kierowaniu ruchu na twoją własną stronę. W ten sposób Twoja strona będzie zawsze w centrum Twojej promocji online.
Niezależnie od tego, czy hostujesz własną instalację WordPress, czy korzystasz z usług takich jak Squarespace, Twoja własna strona portfolio oferuje następujące korzyści:
- Kontrolujesz wygląd i projekt swojego portfolio.
Możesz użyć świetnej domeny.
Możesz zmierzyć ilość odwiedzających i zoptymalizować dla wyszukiwarek.
Twoje dzieło jest w centrum uwagi, a nie blip zagubiony w social media feed.
Kontrolujesz sposób zarabiania na swojej stronie internetowej (na przykład, WordPress oferuje wiele darmowych wtyczek e-commerce).
Promuj swoją sztukę na YouTube
Wielu artystów pomija YouTube (lub podobne platformy wideo), jeśli chodzi o promowanie siebie i swojej sztuki. Jednak produkcja atrakcyjnego wideo nigdy nie była łatwiejsza. Istnieją różne formuły i podejścia, które możesz wypróbować: przedstawiaj poklatkowe ujęcia obrazu, prezentuj swoje portfolio z komentarzem dźwiękowym do każdego elementu lub podkreślaj szczegóły swojej techniki. Filmy wideo są proste, jeśli podążasz za podstawowym zarysem. Zacznij od krótkiego wprowadzenia na swój temat i rodzaju sztuki, którą tworzysz. Następnie przejdź do konkretnych prac, które chcesz wyeksponować. Upewnij się, że poruszasz różne aspekty i prezentujesz różne punkty widzenia. Możesz zakończyć informacją o tym, jak zamówić odbitki i swoją stronę internetową.
Promuj swoje dzieła sztuki na Facebooku
Firmy wykorzystują sieć społecznościową do promowania swoich produktów, a więc i Ty możesz opowiedzieć światu o swojej sztuce. Utwórz stronę na Facebooku dla siebie artysty i zacznij udostępniać zdjęcia swoich dzieł i post wyjaśniający proces twórczy, historię i wszelkie nowości na temat Ciebie i Twojej sztuki. Powiąż stronę ze swoją stroną internetową i regularnie linkuj do swojego portfolio (i sklepu internetowego, jeśli go założyłeś). Promocja na Facebooku nie kosztuje Cię nic poza Twoim czasem. Możesz oczywiście powielać swoje wysiłki na każdej innej platformie społecznej, ale nie rozpraszaj się zbytnio. O ile nie jesteś absolutnie pewien, że Twoja grupa docelowa jest gdzie indziej, Facebook jest najlepszym miejscem do budowania followersów.
Pokaż swoją sztukę w sklepach, kawiarniach, restauracjach i innych miejscach
Lokalne sklepy, kawiarnie i restauracje mają wiele powodów, aby wystawiać swoje prace. Pomaga to, jeśli właściciel firmy i klientela mają jakiś związek z Twoim konkretnym rodzajem sztuki. Ale przede wszystkim, wystawa jest szansą dla tych miejsc do wzmocnienia ich atmosfery z Twojej sztuki. Korzyścią dla nich jest wystrój za darmo i możliwość częstej rotacji. Jako artysta, Twoim celem numer jeden jest promocja, a nie sprzedaż. Oczywiście, dobrze jest mieć wydrukowane plakaty pod ręką, aby można je było sprzedać, ale sprzedaż sztuki nie jest zgodna z motywacją lokalu. Właściciel i rzeczy są zbyt zajęci, aby sprzedawać swoje prace. Ale poproś o publiczne przyjęcie na otwarcie i zamknięcie pokazu, wykorzystaj każdą okazję, aby skierować ludzi do swojego portfolio online (i sklepu) i poproś odwiedzających o zapisanie się na listę mailingową. W ten sposób możesz zwiększyć swoje lokalne uznanie i sukces artystyczny poprzez nawiązanie kontaktu z potencjalnymi zwolennikami i kupcami.
Jak i gdzie sprzedawać swoje dzieła sztuki
To nie jest wyczerpujący przewodnik po tym, jak sprzedawać swoją sztukę. Ale te najlepsze propozycje sprzedaży przede wszystkim plakatów (lub pocztówek) Twojej pracy w ilości są sprawdzone w praktyce.
Napęd klientów do Twojej witryny z Google Adwords
Google Adwords to potężne narzędzie marketingowe i sprzedażowe. Reklamy z Google są wyświetlane w wynikach wyszukiwania, Gmailu i innych witrynach z treścią. Jeśli jesteś nowy w Adwords, Google nauczy Cię wszystkiego, co musisz wiedzieć. Adwords tylko opłaty za wyświetlanie reklam, gdy ktoś kliknie na reklamę. Sztuczka polega na słowach kluczowych, z którymi można konkretnie kierować określone grupy odwiedzających lub klientów. Dzięki Adwords możesz promować siebie jako artystę lub kierować klientów do sklepu internetowego na swojej stronie internetowej - gdzie sprzedajesz wydrukowane plakaty swoich prac. Adwords może być bardzo skuteczny, jeśli go dostroisz. Dobra rzecz: Google oferuje Ci darmowy kredyt, który możesz wykorzystać do eksperymentów.
Targi i wydarzenia
Jak już wspomnieliśmy powyżej, drukowane plakaty są świetne do zabrania ze sobą na imprezy, targi, do galerii i na inne lokalne okazje. Dzięki drukowi masowemu, możesz sprzedawać wielkoformatowe wydruki w wysokiej jakości i w niskiej cenie - jest to świetna zachęta dla klientów, aby zabrać do domu jeden lub więcej plakatów z imprezy.
To, w jakich wydarzeniach warto uczestniczyć, zależy wyłącznie od Ciebie, Twojej sztuki i miejsca, w którym znajduje się Twoja publiczność. Niezależnie od tego, czy prowadzisz warsztaty, uczysz klasy, wystawiasz lokalnie lub międzynarodowo, odwiedzasz targi sztuki, bierzesz udział w Comic-Con lub innej konwencji związanej z Twoją twórczością - upewnij się, że masz pod ręką wystarczającą ilość plakatów.
Amazon
Kiedyś ludzie utożsamiali eBay z zakupami online. Dziś jest to zdecydowanie Amazon. Nie ma prawie żadnego produktu, którego ten internetowy sprzedawca by nie oferował, więc dlaczego nie miałby oferować również Twojej sztuki? Ponad dwa miliony innych sprzedawców jest częścią globalnego Amazon Marketplace, generując około 50% całkowitej sprzedaży Amazon. Dla osób prywatnych, opłaty są tak niskie, jak $0,99 za sprzedaż, i można zacząć od pakowania i wysyłki zamówień samodzielnie. Ale Amazon jest szczególnie interesujący, gdy osiągniesz większą ilość zamówień. Wtedy można przejść do korzystania z Fulfillment by Amazon. Po prostu wyślij swój produkt do centrum realizacji, a Amazon zajmie się wysyłką i obsługą. Duże ilości produktów są idealne dla naszego masowego druku plakatów. Poprzez Fulfillment by Amazon korzystasz z kwalifikowalności do Amazon Prime, jak również szybszą wysyłkę w ogóle. Amazon jest również doskonałym rozwiązaniem, gdy Twój własny sklep internetowy osiągnie taką wielkość zamówienia, że nie chcesz już zajmować się wszystkim samodzielnie.
Więcej o Amazon: W 2014 roku połączyli się z Blurb, dzięki czemu możesz sprzedawać swoje self-published książki bezpośrednio na Amazon. Blurb to platforma dla kreatywnych self-publisherów z wyrafinowanym rozwiązaniem do tworzenia fotoksiążek.
Crowdfunding Twojej sztuki
Crowdfunding to sposób na zebranie funduszy na kolejny projekt. Drukowane pocztówki i plakaty są świetną nagrodą, którą możesz zaoferować swoim zwolennikom z niższych poziomów. Wielokrotnie udane kampanie crowdfundingowe na Kickstarterze, Indiegogo czy Gofundme udowadniają, że nie musisz być uznanym artystą, aby ta platforma zadziałała na Twoją korzyść. Jest to okazja do nawiązania kontaktu z potencjalnymi przyszłymi kolekcjonerami, ale tak jak w przypadku każdej sprzedaży dzieł sztuki, musisz naprawdę promować swoją kampanię.
Inne rozwiązania online
Kiedy tworzysz swój własny towar, musisz ponieść straty, jeśli nie sprzedajesz żadnego produktu. Dlatego wielu artystów, którzy dopiero zaczynają, zwraca się do platform internetowych, które oferują usługi na żądanie. Możesz zaprezentować swoje dzieło sztuki, projekt lub fotografię, a klienci mogą wybrać różne przedmioty, od kubków i koszulek po wydruki, etui lub poduszki. Jest to świetna koncepcja, która niesie ze sobą niewielkie ryzyko i nie wymaga umiejętności, czasu ani kapitału do produkcji i wysyłki zamówień. Wadą tych usług jest to, że Twoje portfolio będzie jednym z wielu. Jeśli Twoja sztuka nie jest bardzo charakterystyczna lub Twoja grupa odbiorców jest wąska, możesz zgubić się w zalewie ofert (w niektórych przypadkach płacąc za umieszczenie na liście).
Mając to na uwadze, poniżej przedstawiamy kilka rekomendacji dla rynków online, na których możesz sprzedawać swoje dzieła sztuki:
- Etsy: Zapewniają one rynek i serwis transakcyjny, ty realizujesz zamówienie.
Tictail: Pomaga zbudować sklep internetowy za darmo. Oni obsługują transakcje, Ty realizujesz zamówienia.
Society6: Druk na żądanie na wielu różnych produktach. Zajmują się wszystkim - i biorą dolę, oczywiście.
To jest edycja limitowana: Nazwa mówi wszystko - sklep z limitowaną edycją, bardzo wybredny jeśli chodzi o sztukę, którą wybierają i produkty, na których drukują. Bardzo ekskluzywny.
Threadless: Koszulki i odzież autorstwa artystów wybranych przez społeczność.
Design by Humans: Załóż własny markowy sklep i sprzedawaj swoje dzieła sztuki na różnych produktach.
Na tym kończą się nasze wskazówki, jak zmaksymalizować swój artystyczny sukces dzięki sprzedaży drukowanych plakatów swoich dzieł. Jako ilustrator, projektant, pisarz, fotograf lub osoba kreatywna jakiegokolwiek rodzaju, w jaki sposób wykorzystujesz plakaty i wydruki do sprzedaży swoich prac i promowania siebie? Daj nam znać w komentarzach!
Losowe artykuły
Oto 8 najpopularniejszych...
Plakaty po raz pierwszy zaczęły być używane w połowie XIX wieku, kiedy litografia stała się bardziej opłacalnym procesem...
Jak przekonwertować leady...
Co dziwne, wielu marketerów są spalone o użyciu cyfrowych kampanii reklamowych, ale niezdecydowany, jeśli chodzi o kampanie...