Strategie skutecznego przekierowania marketingu w nowym roku
Gratulacje, udało ci się przejść przez rok 2020! To był rok jak żaden inny, ale wyszliśmy po drugiej stronie trochę silniejsi, trochę mądrzejsi i gotowi, aby jak najlepiej wykorzystać nowy rok, który jest przed nami.
Patrząc wstecz, rok 2020 był szczególnie... Czytaj dalej
Oto 8 najpopularniejszych rodzajów plakatów
Plakaty po raz pierwszy zaczęły być używane w połowie XIX wieku, kiedy litografia stała się bardziej opłacalnym procesem drukowania. Nie widzieliśmy ich wzrostu popularności, dopóki masowa produkcja nie była w stanie udoskonalić sztuki druku reprodukcyjnego do końca XIX wieku, a następnie praktyka tworzenia plakatów stała się powszechna, zwłaszcza w celu sprzedaży produktów.
Plakaty różnią się od innych mediów artystycznych, ponieważ zazwyczaj składają się zarówno z elementów graficznych, jak i tekstowych. Jedną z zalet plakatów dla artystów jest to, że grafika może przyciągać wzrok i być artystyczna, podczas gdy tekst jest zazwyczaj informacyjny lub może mieć wezwanie do działania. Są tanie i stały się jednym z ulubionych nośników dla reklamodawców na przestrzeni lat. Dziś rozwinęły się do wykorzystania w kampaniach zdrowia publicznego, akademickich i wielu innych. Tutaj przyjrzymy się kilku różnym rodzajom plakatów, które istnieją i co sprawia, że różnią się one od siebie.
8 różnych rodzajów plakatów
Plakaty reklamowe
Plakaty reklamowe dały nam jedne z najbardziej pamiętnych obrazów popkultury w 20 wieku; Coca-Cola, Camel, Barnum i Bailey wszyscy zrobili plakaty, które ostatni wytrzymały próbę czasu w kulturze popularnej. Wiele z ich plakatów było dystrybuowanych przez gazety, magazyny, a nawet po prostu wieszanych w miastach.
Powyższy obraz przedstawia plakat autorstwa Alphonse'a Muchy. Był on artystą na początku XX wieku i wykorzystał swoje artystyczne zdolności i oko do stworzenia plakatów reklamowych sprzedających wermut, szampana i inne luksusowe produkty. Te rodzaje plakatów są stylistycznie różne od plakatów, które widzimy dzisiaj, ale wspólnym tematem w plakatach reklamowych jest to, że ktoś próbuje sprzedać doświadczenie do Ciebie. Powyższy plakat Muchy jest o sprzedaży opulentowany lub luksusowy styl życia, a nie tylko o luksusowym produkcie. Coca-Cola próbowała sprzedać Ci relaksujące doświadczenie dnia na plaży. Plakaty papierosów próbowały sprzedać Ci "fajny" lub "surowy" styl życia. Firmy były w stanie stworzyć wystarczająco silne obrazy, które pozostaną w naszych głowach przez lata i nawet jeśli nie jesteś na tyle stary, aby zobaczyć wiele z tych plakatów w mediach drukowanych, wiele osób nadal rozpoznaje markę na podstawie tego, co udało im się sprzedać w przeszłości.
Plakaty polityczne
Najsłynniejsze plakaty polityczne w historii kojarzą się z wojną. Podczas pierwszej wojny światowej widzieliśmy plakaty takie jak Lord Kitchener czy Wujek Sam, które były wykorzystywane do zwiększenia rekrutacji. Ich siła jest często niedoceniana. Weźmy na przykład plakat Lorda Kitchenera:
Ten plakat nie jest tak popularny w Stanach Zjednoczonych, jak ten, który zainspirował, "Uncle Sam Wants You", ale Lord Kitchener był pierwszy. Choć dla nas wydawałoby się to proste jak na dzisiejsze standardy, ten projekt był niezwykle skuteczny w podsycaniu patriotyzmu w Wielkiej Brytanii podczas I wojny światowej. W tamtym czasie siły zbrojne Wielkiej Brytanii składały się w całości z ochotników. Rząd rozprowadzał plakaty na początku wojny, starając się pozyskać kolejne 100 000 żołnierzy. Było to trudne wyzwanie i próbowano różnych plakatów, ale powyższy plakat Lorda Kitchenera jest tym, co naprawdę napędzało rekrutację podczas wojny. Kiedy zaczęto go używać, otrzymano zalew ochotników i był on tak skuteczny, że w ciągu następnych 18 miesięcy na wojnę zgłosiło się prawie 2 500 000 rekrutów.
Plakaty filmowe
Jeden z podstawowych plakatów w kulturze popularnej ostatnich dziesięcioleci. Studia filmowe zaczęły używać tego typu plakatów, kiedy zdały sobie sprawę, że danie spojrzenia na ich film jest tanim sposobem na reklamę dla publiczności.
Pierwotnie i aż do dominacji mediów cyfrowych, plakaty filmowe wykorzystywały kolorowe ilustracje i często kreskówkowe obrazy, aby przyciągnąć widza. W czasie wczesnego i ilustrowane plakaty filmowe, mass media nadal nie był tak rozpowszechniony, jak to jest dzisiaj, więc projektanci musieli znaleźć sposoby, aby zaczepić widza z tylko obraz, ponieważ prawdopodobnie nie widział zbyt wiele zapowiedzi o filmie przed. Zauważ, że projektant jest w stanie położyć nacisk na ważne szczegóły, które sprawią, że widz będzie chciał iść zobaczyć ten film; nazwiska bohaterów i reżyserów są napisane dużą czarną czcionką, aby upewnić się, że widz zawsze będzie pamiętał, kto jest w tym filmie.
Podczas gdy dziś plakaty filmowe składają się głównie ze zdjęć, efektów specjalnych i często tagów. Jest to odejście od tego, co plakaty filmowe były jak, ale często mogą dać widzom lepszy smak tego, co są w sklepie dla i są już opiera się na mocy, że TV i innych mediów reklamy zasadził w umysłach widzów już.
Afirmacja i plakaty motywacyjne
Jeśli kiedykolwiek wszedł do klasy lub biura w latach 90-tych prawdopodobnie widziałeś te rodzaje plakatów. Plakaty te to zazwyczaj proste obrazy, takie jak szczyty gór lub osoba biegnąca z grubą czarną ramką i prostym przesłaniem motywacyjnym pod obrazem.
Plakaty te zyskały dużą popularność w latach 90-tych i są nadal obecne w biurach i szkołach. Stały się one tak popularne, że dziś widzimy nawet tego typu plakaty z zabawnym lub ironicznym przesłaniem związanym z obrazem.
Plakaty imprezowe
Prawdopodobnie widziałeś te rodzaje plakatów w miastach reklamujących wydarzenia, takie jak koncerty, targi lub imprezy. Każdy rodzaj wydarzenia publicznego lub zgromadzenia jest często promowany za pomocą plakatów, a niektóre wydarzenia były znane bardziej z plakatów niż z samego wydarzenia.
Jednymi z najbardziej znanych rodzajów plakatów są plakaty walk ze złotej ery boksu, które reklamowały walki. Oryginalne plakaty z ważnych lub historycznych meczów mogą przynosić zyski w domach aukcyjnych, ponieważ często były one jedną z jedynych form reklamy. Powyższy plakat był plakatem wydrukowanym i powieszonym w Zairze.
Plakaty koncertowe również zyskały znaczną popularność na przestrzeni lat dzięki projektom tomtom i z czasem stały się przedmiotami kolekcjonerskimi. Stare plakaty koncertowe jak Jefferson Airplane plakat powyżej są czasami rzadkie znaleziska, ponieważ wiele z tych plakatów zostały stworzone dla pamiętnych i często tylko jeden raz koncertów. Jeśli masz jakieś stare plakaty ze słynnych koncertów leżące na strychu, możesz mieć przedmiot kolekcjonerski.
Plakaty turystyczne
Są to plakaty, które reklamują lub zachęcają do podróży do różnych miejsc. Są one często wykorzystywane przez agencje turystyczne, a jedne z najbardziej znanych plakatów turystycznych to amerykańskie plakaty WPA zapoczątkowane w latach 30-tych.
Tego typu plakaty są często spotykane na lotniskach, w hotelach lub innych miejscach, które zajmują się turystyką. Ich celem jest zmotywowanie odbiorcy do odwiedzenia nowego miejsca.
Plakaty edukacyjne
Plakaty mogą być używane na uniwersytetach lub w środowiskach akademickich, aby podkreślić pracę badawczą. Tego typu plakaty są zazwyczaj używane do promowania wykładów lub jako dodatek do przemówień lub publikacji. Oczywiście w edukacji, rzeczywiste badania są zawsze tym, co jest ważniejsze, ponieważ nie są one często recenzowane, tak jak badania.
Co sprawia, że plakaty edukacyjne i badawcze różnią się od siebie, to fakt, że większość plakatów jest bardzo przyjemna dla oka i opiera się na kompozycji i walorach estetycznych, podczas gdy plakaty edukacyjne często opierają się na informacjach i przedstawiają wznowioną wersję badań. Zauważ, że cały proces naukowy badania wydaje się być wznowiony w powyższym plakacie akademickim.
Plakaty w świetle reflektorów
Tego typu plakaty zyskały dużą popularność pod koniec lat 60-tych z powodu specjalnego efektu, jaki dają w świetle ultrafioletowym. Stały się one ważną częścią ruchu kontrkultury, a niektóre plakaty vintage blacklight są nawet uważane za przedmioty kolekcjonerskie dzisiaj.
Podsumowanie
Plakaty nie są używane tylko do wieszania w pokojach dziecięcych lub do reklamowania wydarzeń w mieście. Wiemy, że w ubiegłym wieku plakaty były wykorzystywane do sprzedaży niemal wszystkiego. W rezultacie dziś możemy spotkać wiele różnych rodzajów plakatów, które stały się nawet integralną częścią ruchów kulturowych. Na przykład, plakat "blacklight" w ruchu lat 60-tych lub plakaty Alfonsa Muchy na początku XX wieku, które wprowadziły sztukę piękną i kompozycję do masowej produkcji społeczeństwa. W dzisiejszych czasach, mimo że plakaty są nadal w dużej mierze wykorzystywane do sprzedaży produktów lub wydarzeń, ich przyciągający wzrok i informacyjny potencjał dzięki grafice i tekstowi jest nadal wykorzystywany i adaptowany przez każdego, kto chce wyrazić ideę lub nawiązać kontakt z publicznością.
Losowe artykuły
12 niezbędnych narzędzi...
Czytelnicy i użytkownicy marzą, aby zobaczyć wizualnie atrakcyjną i interesującą treść z przyciągającymi wzrok i...
Dobry copywriting
Copywriting jest dla wielu małych i mikro przedsiębiorstw szansą na rozwój i powodzenie biznesu. Małe firmy często nie...