Strategie skutecznego przekierowania marketingu w nowym roku
Gratulacje, udało ci się przejść przez rok 2020! To był rok jak żaden inny, ale wyszliśmy po drugiej stronie trochę silniejsi, trochę mądrzejsi i gotowi, aby jak najlepiej wykorzystać nowy rok, który jest przed nami.
Patrząc wstecz, rok 2020 był szczególnie trudnym rokiem w świecie marketingu. Od wszystkich utknął w domu i korzystania z Internetu, aby połączyć się ze sobą do powstania nowych platform mediów społecznościowych, marketerzy zostali rzuceni każdy curveball w książkach. Zazwyczaj firmy zaczynają planować cele i kroki działania na nowy rok w oparciu o prognozy i spostrzeżenia z poprzedniego, ale 2020 dał nam wszystko, ale typowe doświadczenie. Możemy jednak znaleźć w tym srebrną podszewkę, a nawet wykorzystać te okoliczności łagodzące do podjęcia bardziej odpornych i innowacyjnych decyzji w 2021 roku i później.
Jak więc możemy wziąć całe to szaleństwo z roku 2020 i wykorzystać je, aby pomóc naszym firmom, przedsiębiorstwom i firmom iść naprzód z większym sukcesem? Oto sześć wskazówek dotyczących zmiany strategii marketingowej w zmieniających się i niepewnych czasach:
Wiedz, co możesz zaplanować, a czego nie możesz
Jeśli rok 2020 czegokolwiek nauczył marketerów, to tego, że plany czasami trzeba wyrzucić przez okno. Wszyscy weszliśmy w rok 2020 z jasnymi oczami i rozwianymi ogonami z naszymi planami, a większość z nich nie pomogła nam zbytnio w minionym roku. Jednak patrząc wstecz, było kilka rzeczy, które pozostały niezmienne. Oto niektóre z wydarzeń i interakcji, o których możemy niezawodnie powiedzieć, że można je zaplanować, nawet pomimo szalonych zmian i nieprzewidywalnych zdarzeń, takich jak pandemia:
- Wakacje
- Sezonowość zaangażowania i fale zakupowe
- Kalendarium mediów społecznościowych
- Premiery
- Komunikacja z Twoimi klientami
Kiedy nadchodzą wielkie zmiany i wiele rzeczy jest poza naszą kontrolą, jedną z najlepszych rzeczy, jakie możemy zrobić, jest skupienie się na tym, co możemy kontrolować. To nie tylko pomaga skupić się i wyśrodkować naszą strategię biznesową, ale także pomaga nam utrzymać nasze nastawienie i morale na względnie stabilnym poziomie w trudnych czasach.
Skup się na swojej misji
Kiedy zakładałeś swoją firmę lub rozpoczynałeś działalność gospodarczą, miałeś wizję. I istnieje prawdopodobieństwo, że zapisałeś ją w formie deklaracji misji - tego, co chcesz osiągnąć w swoim biznesie. Deklaracja misji obejmuje Twoje wartości, cele i system, za pomocą którego możesz mierzyć sukces swojego biznesu.
Kiedy trafiamy na skaliste lub niepewne czasy, pomocny może być powrót do podstaw. Pomaga to skupić się, usprawnić i wyjaśnić strategię i plan działania w sposób, który nie tylko będzie skuteczny, ale który pozostawi cię w poczuciu spełnienia. W tym przypadku oznacza to powrót do swojej misji. Kiedy chcesz zmienić swoją strategię, przefiltruj każdą decyzję przez swoją misję, aby upewnić się, że nie pozwalasz, aby okoliczności zepchnęły cię z kursu twoich wartości.
Przeanalizuj swoją docelową grupę demograficzną
W 2020 roku zaobserwowaliśmy ogromną zmianę w demografii internetowej. Zarówno starsi, jak i młodsi ludzie byli w sieci coraz częściej i na coraz większej liczbie stron mediów społecznościowych, aby połączyć się i zaangażować z przyjaciółmi i rodziną, a także po prostu wypełnić czas. Wszystkie te zmiany mogą oznaczać, że Twoja idealna publiczność przesunęła się, wzrosła lub zmieniła się od tego, co było przed 2020 rokiem. Aby stworzyć solidny plan marketingowy na rok 2021, przyjrzyj się dobrze temu, kim jest teraz Twoja publiczność i dokonaj zmian, aby włączyć do swojej strategii marketingowej potencjalne nowe źródła rozszerzonej bazy klientów.
Stwórz doświadczenie
Z biegiem czasu widzimy coraz bardziej, że doświadczenie klienta jest ogromnym czynnikiem w decyzjach konsumentów o zakupie, a to tylko wzrosła z ludzi utknął w domu. Ponieważ nie mogą wyjść i doświadczyć świata, konsumenci szukają wsparcia dla firm, które wypełniają dla nich tę pustkę. Zaangażowane treści, które niekoniecznie skupiają się na sprzedaży, ale raczej na zaangażowaniu społeczności i wciągających doświadczeniach konsumenckich, będą ogromne w przyszłości.
Wypróbuj nowe media
Cyfrowy
Oczywiście świat cyfrowy szybko się rozwija. Niezależnie od tego, czy jest to uruchomienie nowego kanału mediów społecznościowych dla Twojej firmy, czy stworzenie cyfrowego produktu na sprzedaż lub jako magnesu dla klientów, zwiększenie obecności online będzie ogromnym elementem udanego marketingu w 2021 roku. Dodatkowo, szukaj nowych miejsc na reklamy - Netflix odnotował największy wzrost subskrybentów w historii w pierwszych sześciu miesiącach 2020 roku, a streaming również odnotował ogromny skok.
Namacalny
Nawet jeśli media cyfrowe wydają się być teraz królem, nie oznacza to, że produkty cyfrowe są jedyną ścieżką, którą należy obrać. Konsumenci wciąż szukają możliwości zakupu namacalnych, wysokiej jakości produktów, niezależnie od tego, czy są to książki, wystrój domu, czy cokolwiek innego. Ponieważ żyjemy teraz w świecie głównie cyfrowym, dobra materialne mogą być jeszcze bardziej potrzebne i poszukiwane. Nawet jeśli jest to coś tak małego, jak broszura lub ulotka o Twoich usługach, oddanie w ręce klientów czegoś, co mogą zobaczyć i poczuć, zrobi wspaniałe i trwałe wrażenie.
Bądź elastyczny
Oczywiście najważniejszą lekcją marketingową, której nauczyliśmy się w 2020 roku jest to, że elastyczność jest kluczem. Jeśli pozostaniesz zbyt sztywny w swoich planach biznesowych, może to oznaczać katastrofę dla Twojej firmy. Zdolność do pivotowania swojej strategii jest nie tylko istotną częścią prowadzenia biznesu, ale istotną częścią prowadzenia biznesu w zmiennym klimacie, takim jak ten, w którym jesteśmy teraz. Tak więc, choć może to być trudne, elastyczność musi być jednym z najwyższych priorytetów podczas wdrażania którejkolwiek z tych wskazówek - bądź gotowy, chętny i zdolny do zmiany swojej strategii, gdy wymagają tego okoliczności.
Szukasz wsparcia ekspertów w realizacji strategii marketingowej na rok 2021? Skontaktuj się z nami, aby uzyskać wysokiej jakości, szybko realizowane usługi druku w Nowym Jorku!
Image credit: Piqsels @ Creative Commons
Losowe artykuły
Czy każdy potrafi wykonać...
Każda cera, nawet ta, która na pierwszy rzut oka wydaje się idealna, posiada mniejszą lub większą ilość...
Zamień swój blog w...
Prowadzenie bloga to zdrowy sposób na zapewnienie sobie twórczego ujścia. Niewiele jest rzeczy lepszych niż zapisywanie tego...