Strategie skutecznego przekierowania marketingu w nowym roku
Gratulacje, udało ci się przejść przez rok 2020! To był rok jak żaden inny, ale wyszliśmy po drugiej stronie trochę silniejsi, trochę mądrzejsi i gotowi, aby jak najlepiej wykorzystać nowy rok, który jest przed nami.
Patrząc wstecz, rok 2020 był szczególnie... Czytaj dalej
Reklama zewnętrzna: Jak tworzyć skuteczne kampanie dzikiego plakatowania
Jak podnieść stawkę marketingową i zaoferować potencjalnym klientom wciągające doświadczenie w tym samym czasie? Dokonaj reklamy zewnętrznej, która wyróżnia się i niech ulice zrobić pracę dla Ciebie.
Więcej reklamodawców zwraca się do tego typu marketingu partyzanckiego, aby pokazać, że chodzenie po dzikich stronach, opłaca się. Dziki post jest strategia, która wykorzystuje serię plakatów wyświetlanych na tablicach na poziomie ulicy - barykady witryn, fasady budynków, alejki, itp. - w celu promowania wydarzenia, nowe usługi, produkty lub marki.
To wysoce wizualne medium ożywia marki, umieszczając je niemal wszędzie - tam, gdzie ludzie mogą je spotkać i wejść z nimi w interakcję podczas swoich codziennych działań.
Jednym z przykładów była niezwykle udana kampania Apple Wild Post z 2003 roku. W kultowych reklamach sylwetek Apple występowali tancerze na neonowym tle, co oddawało charakter marki iPod. Młodzi, modni mieszkańcy miast przechodzili obok murów miejskich pokrytych plakatami reklam sylwetkowych. Dzięki kampaniom typu wild posting firma Apple odniosła masowy sukces rynkowy.
Korzyści wynikające z dzikiego plakatowania
Koszty
Co sprawia, że wild posting jest skuteczny zarówno dla dużych, jak i małych firm? Po pierwsze, jest to opłacalne w porównaniu z tradycyjną reklamą, ale nadal osiąga optymalne wyniki w zakresie świadomości marki i przypomnienia. Plakaty kosztują jedną dziesiątą ceny reklamy w czasopiśmie lub telewizji, ale mogą przyciągnąć tyle samo uwagi. Lokalizacja jest wszystko dla tej strategii - umieść reklamy w ciężkich obszarach ruchu pieszego i uczynić go pracować z otoczeniem.
Koszty tej techniki reklamy zewnętrznej może wzrosnąć w zależności od lokalizacji, ale pozostają one bardzo wydajne dla kampanii medialnych poprzez obniżenie ogólnego CPM (koszt za tysiąc wyświetleń). Rozmiary plakatów, w międzyczasie, mogą się różnić-24 x 36 cali, 48 x 72 cali, itp-i mogą być umieszczone zarówno poziomo lub pionowo.
Koszty kampanii również się różnią, ale popularne lokalizacje w stylu guerilla marketing to Nowy Jork, Los Angeles, Paryż i Berlin. Te miasta zapewniają najlepszy ruch pieszych, ale prawdopodobnie będą trochę droższe.
Timing
Timing jest również istotą, jeśli chodzi o dzikie kampanii delegowania. Nie chciałbyś publikować kampanii na tak krótki czas, że widzowie nie będą w stanie przypomnieć sobie Twojej marki w sposób aktywny. Zbyt długie publikowanie ma jednak również negatywne skutki, w tym ryzyko bycia uciążliwym i zanieczyszczenia wizualnego.
Aby kampania dzikiego plakatu odcisnęła się w pamięci konsumentów, musi być prowadzona przez minimum tydzień i trwać do dwóch tygodni. Zazwyczaj kampania reklamy zewnętrznej wymaga minimum 250 plakatów, które są umieszczane w około 20 lokalizacjach.
Targetowanie
Kolejną zaletą dzikich kampanii delegowania jest to, że jest przeznaczony do kierowania konkretnych demografii, dzielnic, pieszych i kierowców. Wiele branż uciekają się do tego rodzaju reklamy ze względu na jego potencjał do szerszego zasięgu. Od mody i muzyki do samochodów, elektroniki i żywności, prawie każda kategoria użyła dzikiego postu.
Kampanie wild posting przyciągają marketerów i konsumentów, ponieważ ludzie wchodzą w interakcję z produktami w niekonwencjonalny sposób i są narażeni na kontakt z marką wielokrotnie w ramach codziennej rutyny. Przyciągające wzrok plakaty są świetnym tłem wirusowym dla kampanii w mediach społecznościowych i kampanii influencerów. Ludzie przywiązują się do marketingu, robią zdjęcia i publicznie dzielą się swoimi doświadczeniami.
Wild Postings: How to Make An Impact
Więc jak zrobić reklamy zewnętrzne, które wyróżniają się w czasie, gdy ludzie są stale bombardowani przez wiadomości wszędzie, w tym online?
Kreatywność
Kreatywność jest nazwą gry, jeśli chodzi o kampanie dzikich postów. Twój powinien być nie tylko masywny, ale także inny w taki sposób, że ludzie zatrzymają się i rzeczywiście spojrzeć na to. Chodzi o to, aby zaprojektować ją w sposób, który sprawi, że ludzie będą chcieli dowiedzieć się więcej.
Jednym z dobrych przykładów kampanii wild posting, która wywołała burzę dzięki swojej kreatywności, jest kampania marki Claris Virot. Marka pokazała swoje oszałamiające torebki poprzez plakaty na ulicach Paryża. Aranżacja fotograficzna sprawiła, że ludzie zauważyli kampanię. Okrągłe pomarańczowe torebki były umieszczone na przemian z prostokątnymi żółtymi, tworząc elegancki wygląd wizualny.
Projekt jest czynnikiem decydującym, czy Twoja marka przyciągnie uwagę, czy też nie. Duże i odważne kolory to podstawa, ale wszystko zależy od Twojego przekazu i strategii. Chodzi o tworzenie interaktywnych doświadczeń, które zapadają w pamięć i którymi można się dzielić.
W 2009 roku Weight Watchers wykorzystało prostą, ale wyjątkową kampanię wild posting. Podkreślała ona interaktywne doświadczenie, aby stworzyć inny rodzaj zapamiętania marki. Kampania zawierała odrywane dane kontaktowe, które sprawiały, że model na plakacie tracił na wadze z każdym rozdarciem.
Ta kampania kanadyjskiej firmy Public Mobile w dowcipny i skłaniający do refleksji sposób skłoniła ludzi do zastanowienia się nad wadami i zaletami zmiany operatora komórkowego. Aby wzmocnić swoją kampanię pod hasłem "Mniej za mniej", rozszerzyli swój zasięg poza domem, używając plakatów o podobnych rozmiarach w różnych kolorach. Plakaty uwypuklały zalety i wady korzystania z marki, podkreślając jednocześnie, że dzięki mniejszym kosztom można więcej zaoszczędzić.
Lokalizacja
Miejsce i sposób umieszczania plakatów to również ważne czynniki, które decydują o sukcesie kampanii oddolnych. Upewnij się, że sprawdziłeś istotne aspekty logistyki. Możesz utrzymać swoje plakaty w górze dzięki zszywkom, taśmie, klejowi i farbom samoprzylepnym. Większość reklamodawców woli jednak pastę do pszenicy, aby zapewnić, że znaki są przymocowane do betonowych powierzchni.
To zawsze lepiej być bezpiecznym niż żałować, jeśli chodzi o legalności i lokalizacji. Upewnij się, że masz wszystkie niezbędne zatwierdzenie od właścicieli nieruchomości i wszystkich zainteresowanych stron, zbyt. Dobrze jest trzymać się najlepszych praktyk, aby jak najlepiej wykorzystać swoje inwestycje w dzikie posty. Poznaj odpowiednie zasady i przepisy oraz dowiedz się, które miejsca publiczne wymagają zezwolenia na umieszczanie postów.
Budowanie i praca z doskonałym zespołem pomoże również zapewnić, że Twoje kampanie wild posting będą skuteczne. Nie marnuj zasobów, znajdź agencję lub organizację, która zna wartość poświęcania czasu na zrobienie tego dobrze. Dobry zespół z doświadczeniem będzie znał strategie, które mogą zapewnić wartość szokującą i nie będzie bał się sięgać po nieszablonowe i fantazyjne pomysły.
Kampanie typu "wild posting" wciąż zyskują na popularności, ponieważ nadają markom modny, miejski charakter, który przemawia do trudno dostępnego rynku młodzieżowego za ułamek kosztów. To może być kontrowersyjne w czasach, ale ci, którzy podejmują wielki skok czerpią korzyści w zakresie oszczędności, świadomości marki i ogromny potencjał do bycia wirusowym i dotrzeć do różnych odbiorców.
Przy starannym planowaniu, badań i trochę agresywności, będzie w stanie znaleźć odpowiednią agencję i podejście do uruchomienia kampanii reklamowej na zewnątrz legalnie i skutecznie.
Bio autora
Margaux jest pisarzem treści, który uwielbia uczyć się wszystkiego o marketingu i reklamy. Ona spędza swój wolny czas na odkrywaniu różnych pomysłów, które dostarczają inspiracji i zwiększają jej kreatywność.
Losowe artykuły
Fine Art Prints vs...
Większość z nas dorastała z plakatami wiszącymi w naszych pokojach i jesteśmy przyzwyczajeni do oglądania ich jako reklamy...
Teksty marketingowe
Teksty marketingowe są jednymi z najczęściej realizowanych zleceń w naszej firmie. Do każdego artykułu podchodzimy...