Strategie skutecznego przekierowania marketingu w nowym roku
Gratulacje, udało ci się przejść przez rok 2020! To był rok jak żaden inny, ale wyszliśmy po drugiej stronie trochę silniejsi, trochę mądrzejsi i gotowi, aby jak najlepiej wykorzystać nowy rok, który jest przed nami.
Patrząc wstecz, rok 2020 był szczególnie... Czytaj dalej
Fine Art Prints vs. Posters: Jaka jest różnica?
Większość z nas dorastała z plakatami wiszącymi w naszych pokojach i jesteśmy przyzwyczajeni do oglądania ich jako reklamy rozwieszane w całym mieście. Jednak, jak drobne wydruki sztuki stają się bardziej powszechne, większość przypadkowych konsumentów nadal nie znają różnicy między nimi lub wiedzieć, kiedy zdecydować się na jeden w porównaniu do drugiego. Widzimy opcję drobnego druku w sklepie i zazwyczaj ma wyższą cenę, ale dlaczego tak jest? Druk artystyczny stał się bardziej popularny, a konsumenci powoli odchodzą od tradycyjnych plakatów, ponieważ ich potrzeby się zmieniają. Czym więc jest druk artystyczny? Dlaczego tak wiele firm drukarskich oferuje takie usługi i co uzasadnia ich wyższą cenę? Wszystko sprowadza się do kilku czynników związanych nie tylko z jakością, ale również z możliwościami. Zarówno druk artystyczny, jak i plakaty mają swoją rolę w społeczeństwie, a dziś zajmiemy się wyjaśnieniem głównych różnic.
Jeśli kiedykolwiek byłeś w dużym muzeum, prawdopodobnie przeszedłeś przez sklep z pamiątkami i spojrzałeś na plakaty, które sprzedają dzieła sztuki za tanie. Prawdopodobnie byłeś też w drukarni i widziałeś "cenę plakatu" vs. "cena wydruku fine art". Jakie są różnice między wydrukiem artystycznym a plakatem, które zasługują na różnicę w cenie? Oba obrazy wyglądają tak samo, więc dlaczego jeden miałby kosztować więcej niż drugi?
Różne cele
Po pierwsze, w ostatnich latach, wraz z rozwojem technologii, druk stał się bardziej sztuką. Jeśli chodzi o plakaty, dzięki drukowi cyfrowemu można osiągnąć przyzwoite rezultaty w domu lub w większości drukarni. Jednak w przypadku naprawdę dużych projektów firmy oczekują lepszej jakości i ceny. W związku z tym zazwyczaj sięgają po druk offsetowy, który pozwala im produkować plakaty w tysiącach sztuk, uzyskując przy tym lepsze odwzorowanie oryginalnego dzieła, a także jest przystępny cenowo. Jest to niezwykle istotne, ponieważ nikt nie jest skłonny wydać więcej niż 10 dolarów na plakat New England Patriots lub Lady Gagi, chyba że jest on opatrzony autografem. Dlatego też koszty produkcji muszą być niskie. Dlatego plakaty często wykorzystują papier i tusz, które przynoszą przyzwoity zwrot z inwestycji. Jakość nie jest idealna, ale jeśli odpowiednio zadbasz o plakat, przetrwa on lata.
Dla porównania, druk artystyczny koncentruje się na jakości, a nie na ilości. Plakat reprodukcje słynnego obrazu może sprzedać w 3 dolarów każdy, podczas gdy tysiąc wydruków Fine Art tej samej pracy może sprzedać w 35 dolarów każdy. Koszt produkcji jest ważny, ale na pewno nie kluczowy tutaj. Wszystko sprowadza się więc do jakości: odbitki artystyczne wykorzystują lepszej jakości farby i powierzchnie drukarskie, bardziej przypominają oryginalne dzieło i niszczą się znacznie wolniej niż plakat.
Mimo to, graficy i technologia poszły tak do przodu, że większość z nas nie jest w stanie odróżnić wydruku artystycznego od plakatu wyprodukowanego na świeżo w drukarni. Oba będą miały niesamowite kolory i jakość po wydrukowaniu i nie będzie, aż kilka lat minie, że naprawdę można zauważyć różnicę. Przyjrzyjmy się więc bliżej drukom artystycznym i plakatom:
Fine Art Prints vs Posters:
Fine Art Prints
Wiele firm drukarskich oferuje wydruki artystyczne, ale niewielu konsumentów wie, co to oznacza. Tusz i powierzchnia używana do drukowania są inne niż w przypadku tradycyjnych plakatów. Jeśli jest to papier, będzie on o wiele grubszy, tusze będą trwalsze, a jakość obrazu będzie o wiele lepsza. Fine art wydruki nie są zarezerwowane tylko do papieru, to jest również możliwe, aby zrobić dobrze drukowania sztuki na innych materiałach, takich jak drewno, płótno, miedź, plastik, i prawie wszystko, co można sobie wyobrazić. Różne powierzchnie drukowania mogą nadać Twojemu obrazowi inny charakter i pozwolić Ci na kreatywne podejście do dekoracji, sztuki lub konserwacji zdjęć. Dodatkowo, wydruki artystyczne nie są tylko "fotokopią", dzięki doskonałej jakości i trwałości mogą one z czasem zyskać na wartości.
Plakaty
Plakaty są nadal wybierane przez konsumentów, którzy potrzebują masowej produkcji i ludzi, którzy chcą mieć coś szybko i natychmiast. Wróć myślami do czasów dzieciństwa i przypomnij sobie plakaty, które kiedyś wisiały w twoim pokoju; prawdopodobnie nie były to wydruki artystyczne. Kiedy się na tyle stary, aby je wyrzucić, a może nadal je masz, zdałeś sobie sprawę, że obraz i kolory nie były tak żywe, jak je zapamiętać, gdy byłeś dzieckiem. Jeśli ten plakat był drobny druk sztuki, to pozostałby w znacznie lepszej formie. Jasne kolory mogą stracić swoją żywiołowość pierwszy i z czasem jesteś w lewo z wyblakły obraz, jeśli nie utrzymane dobrze. Plakaty są nadal świetnym sposobem na wydrukowanie obrazu i nie tracą kolorów tak szybko, gdy oprawisz je w ramkę i trzymasz z dala od nadmiernej ekspozycji na światło.
Jak wydruki Fine Art mogą pomóc mojemu biznesowi?
Najsilniejszym powodem, dla którego warto skupić się na wydrukach artystycznych dla biznesu, jest jakość wydruku, trwałość i możliwość drukowania na dowolnej powierzchni. Może chcesz nadać swojej restauracji unikalny, industrialny klimat, więc wydrukuj swoje prace na miedzianych lub mosiężnych płytach, zamiast wieszać oprawione plakaty. A może prowadzisz małe biuro i stwierdzasz, że oprawione plakaty na ścianie nie wyglądają już tak, jak wtedy, gdy je wieszałeś. Nawet hotele coraz częściej wybierają wydruki artystyczne, ponieważ wymiana plakatów i ich oprawianie co kilka lat staje się coraz droższe. Istnieje więcej możliwości, aby uwolnić swoją kreatywność i koszt zakupu plakatów co kilka lat i oprawianie ich może być rzeczywiście wyższa niż robienie grzywny sztuki raz. Jeśli prowadzisz działalność artystyczną, reprodukcja niektórych z twoich oryginalnych dzieł na wydrukach może być kolejnym małym źródłem dochodu, ponieważ możesz sprzedawać wydruki po znacznie wyższych kosztach niż plakat, a społeczność artystyczna jest skłonna za nie zapłacić.
Jak plakaty mogą pomóc mojemu biznesowi?
Największą przewagą plakatów nad wydrukami artystycznymi jest ich ilość. Niektóre firmy muszą promować jakieś wydarzenie lub potrzebują setek czy tysięcy egzemplarzy. W takim przypadku, cena i czas produkcji są znacznie ważniejsze niż jakość. Pomyśl o zasadzie 80/20. Firmy muszą zobaczyć zwrot z inwestycji w kampanię marketingową, więc wolą nabyć 800 przyzwoitych plakatów za 20 $ zamiast wydawać 800 $ na 20 niesamowitych, z których ludzie będą wyrzucać 19 najprawdopodobniej i tak. Ponadto, ponieważ plakaty są znacznie tańsze w produkcji, straty są minimalne, jeśli nadprodukcja. Dodatkowo, są one również łatwe do wysyłki, jak podczas transportu wydruków Fine Art, trzeba być bardzo ostrożnym, aby nie zakłócić lub zniszczyć tusz.
Częste zastosowania wydruków Fine Art
Większość konsumentów nie jest świadoma, że potrzebuje dodatkowej jakości, nawet jeśli jest to odbitka do użytku domowego. To staje się powszechne dla ludzi, aby wydrukować ich ślub, urodziny i inne ważne zdjęcia na wydrukach Fine Art, ponieważ będą one wytrzymać próbę czasu. Są one tak bliskie oryginalnej jakości, jak to tylko możliwe i mogą być drukowane nie tylko na papierze. Jeśli chcesz wydrukować swoje ulubione zdjęcie na powierzchni metalowej lub płótnie, jest to możliwe.
Wspólne zastosowania plakatów
Plakaty są świetne do użytku komercyjnego. Są tanie i łatwe w masowej produkcji, zwłaszcza przy druku offsetowym. Nawet jeśli mali konsumenci nadal będą się skłaniać ku wydrukom artystycznym swoich zdjęć w domu, duzi konsumenci pozostaną przy tańszej opcji, po prostu ze względu na zwrot z inwestycji. Mniejsi konsumenci plakatów również nadal ich używają. Drukowanie plakatu z kreskówek do pokoju ośmioletniego syna nadal ma sens, ponieważ za kilka lat prawdopodobnie będzie chciał nowych o samochodach.
Co powinienem kupić?
Jeśli jesteś klientem decydującym się między wydrukami artystycznymi a plakatami, sprowadza się to do tego, jakiej jakości chcesz i jaki jest Twój przedział cenowy. Jeśli chcesz coś do powieszenia na kilka lat i nie jesteś zaniepokojony długowiecznością lub jeśli potrzebujesz 1000 kopii czegoś, bez wątpienia plakat jest dla Ciebie. Jeśli szukasz czegoś, co chcesz, aby nadal wyglądać nowe pięć do dziesięciu lat od teraz lub nawet chcesz spróbować drukowania na powierzchni non-papier, cena drobnego druku będzie uzasadniać go w dłuższej perspektywie. Następnym razem, gdy zobaczysz wyższą cenę tagu dla drobnych druków artystycznych, nie odrzucać tak szybko, każdy rodzaj druku ma swoje miejsce w świecie i żaden z nich nie idą nigdzie.
Losowe artykuły
Teksty PR
Tworzymy i rozpowszechniamy notatki oraz materiały prasowe. Na Państwa życzenie przeprowadzimy wywiad, stowrzymy reportaż...
5 pomysłów na marketing...
W dzisiejszych czasach, w których klienci są przytłoczeni informacjami o markach i produktach zarówno online, jak i offline...